3 juli 2008

Vita måsten!

Nu äntligen har mina vita tofflor anlänt... de är så helt ljuvliga. Riktigt somriga. Sköna att ha på sig och det bästa av allt är att de inte låter. Så nu kan man smyga runt tyst och skrämma kunder! Skämt åsido! Idag blir det ett litet vitt inlägg...


Vita fingerborgssblommor, Digitalis purpurea 'Alba'... Jag gillar dem very much! Maffiga små underverk.
Även inne i butiken finns det såklart en hel del vita saker. Som dom här vita små nyinkomna skålarna. Perfekt till ett värmeljus eller varför inte till lite flingsalt eller nymalen peppar.


Vita margueriter... Sofiero kallas denna sorten för. Mycket tåligare och framför allt mycket snyggare ärn den "vanliga". Och de gör ju sig så supersnygga i de svarta gummikrukorna, som faktiskt är gjorda av återvunna gamla bildäck!

Ha en underbar helg, för det ska jag försöka ha efter en veckas ont i halsen och hög feber. Känner mig ganska urlakad vid det här laget så det ska bli superduper skönt att bli frisk igen. Nya tag nästa vecka, mina vänner. Ha det så underbart!

3 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Hej!

Vilken härligt inlägg!
Otroligt söta tofflor...sånna skulle jag gärna vilja ha :)

Kram & ha en fin helg vännen!
Mia

Anonym sa...

Wow sådan vill jag ha.
Låter bra att de inte låter om dem.
Kram
annika
Naturliga Ting

Lina sa...

Vad roligt att du kommenterade på min blogg så att jag hitade hit! Jag är från Ängelholm och mina föräldrar bor där! Det var ganska lustigt, för när jag och sambon förlovade oss i vintras fick vi ett presentkort hos er av farmor och igår tog jag fram det för att se när det går ut, och i dag får jag se att du varit på min blogg! Så sammanträffande allt kan bli! Er lilla trädgårdsbutik ser jätte mysig ut! Nästa gång jag åker hem skall jag definitivt hälsa på er!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails