15 juli 2008

Lugn & Ro

Redan en ny vecka... det är inte klokt vad tiden rinner iväg! Mellan kunder och vattning hinns det med lite städning och omstajling i växthuset. Här är en liten hörna med vita pelargoner och den härligt gamla trädgårdsstolen. En riktigt gammal klenod!


Förra veckan fick vi in dessa gamla franska tvättbaljorna. De passar perfekt till ett härligt fotbad. Ljummet vatten, lite lavendelolja och så är det bara att slå sig ner i trädgården och njuta!


Hade några torra hortensior över som egentligen skulle slängas. Men fram med spoltråden och så knåpade jag ihop en liten krans.


Ha en riktigt bra vecka och glöm inte bort att njuta! Kramisar Liv

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vackert Liv och skönt med lugn och ro. Har ni några växter kvar?
skulle du komma och titta på cementramarna? Snart får jag också lugn och ro. Hoppas jag.
Vi hörs
kramisar
annika
Naturliga ting

Anonym sa...

Jag beundrar er som "bara" knåpar ihop en vacker krans så där på en handvändning... Jag hade kanske försökt men det hade nog slutat med komposten..
Vilka fina tvättfat! Tänk att få stoppa fötetrna i dom, sittande i mitt lilla växthus med ett glas vitt? Ljuvligt!
Må så gott! Veronica

Anonym sa...

Det var roligt att hitta hit! Vilken mysig blogg :-) Och fina hortensiakransar, det måste jag testa...

Ha det finnemang!

kramar Mia

Ebba sa...

Visst är det härligt med lugn och ro :D
Vad vacker hortensiakransen är!

Jag måste göra ett besök hos dig i sommar :D

kram Ebba

Anonym sa...

Åhh.. vilken härlig blogg.. sökte efter Hedentorps plantskolas hemsida och kom hot :).. det blir nog ett besök hos er inom det snaraste /Karin

idémakeriet sa...

Tvättbaljorna och stolen var ju härliga! Jag har njutit av dina bilder. Ha det så bra.
Kram Gerda

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails