8 maj 2009

Pressvisning!

Så här såg det ut imorse när jag kom: en enda röra och en patio som skulle målas klart. Så det var bara att hugga tag i målarpenseln och sätta igång!

Vid lunch var det äntligen klart och var rätt så nöjd med resultatet. Nu åkte stegen fram för nu skulle vasstaket sättas fast vilket inte var det lättaste med vinden som susade fram. Med hjälp av häftpistolen och lite snöre så gick det till slut. Hoppas nu bara att det håller!!!

Det blev himlans bra i alla fall. Lite medelhavskänsla, eller hur?


Helena fixar till lite fin vit marmor som ligger inne i pation. Och genast höjdes stämningen till full greklandskänsla. Det var bara lite ouzo som fattades där i solen:-D

Ja, då var det dags för pressvisning! HD/NST var där och fotade och intervjuade oss så håll ögonen öppna i morgondagens tidning...
.
Nu värker hela min kropp efter allt målande, fixande, trixande, planterande, vattning och planerande. Så det ska vara skönt med en dags vila med barnen här hemma. Måste ju även tacka Marianne och Ammi för lunch, fika, uppassning och ett jätte trevligt bemötande! TACK!
.
Ha en underbar helg!
.

PS. Klicka här så kommer du till reportaget i NST/HD!

4 kommentarer:

Fröken Grön sa...

Vad roligt att tidningen var där i dag. Jag skall leta efter artikeln i morgon.

rosenskära sa...

Vad roligt ni har haft även om det var slitigt! Vasstak, det hade jag gärna haft någonstans i en lite större trädgård, tack för tipset, ska kolla noga i tidningen imorrn!

Kram/Lena

Hjärtat Mitt sa...

Det ser ut att ha blivit jättesnyggt.
Länka gärna till reportaget i tidningen (om det går) så vi andra kan få se det oxå :)

Ha en skön söndag!
Kram Mari

Annika Christensen sa...

Det är inte klokt vad duktig du är Liv!!
Fint det ser ut.
Synd att jag missade det när jag var i Höganäs. Får åka dit och kolla nästa vecka istället.
kram på dig
Annika

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails