5 oktober 2008

Magisk afton!

Det var verkligen en magisk gnistrande afton. Mängder av levande ljus... vet inte hur många vi tände men många var det! Några välplacerade ljusspottar lyste upp buskar och träd. Det blir ett väldigt magiskt ljus inne i vårt växthus.

Här ligger äpplena på gamla drivhusfönster och under hade jag tänt mängder av värmeljus. Det såg nästan ut som äpplena svävade ovanpå fönstrena!


Ute på parkeringen möttes man av en härligt gnistrande eldkorg för att sedan kliva in i ett lika ljusgnistrande växthus. Till det lite härligt gitarrspel och underbar sång. Tack för det Rasmus! Vi bjöd på vaniljglass med hemlagad varm äppelkompott... såklart! Och så lite kaffe/thé.

Ni som missade denna underbara kväll får ta igen det en annan gång. Mer info om det kommer lite längre fram. För detta gör vi om!

Till sist vill jag tacka Anne-Lie & Susanne för all hjälp. Utan er hade jag inte fått ihop det. Och Annika, tack så mycket för ALLT!

10 kommentarer:

Marina sa...

Kan bara konstatera - helt underbart vackert!

Annika Christensen sa...

Tack sjävl Oliv!
Det gör vi om.

Gitarr musiken och sången höjde det till en växel till.

Tänk en sådan kväll i Nov! Jag kan visa bilder till musik!!
Ha det bra denna regniga söndag.
Låt ljusen och doften vara kvar i minnet i många många dagar...
Kram
Annika

Anonym sa...

Ja...det där ser verkligen ut att ha varit en magisk afton...vilka läckra bilder!
/Janne

Lilla huset på prärien sa...

Åhh... suck... vad härligt! Önskar verkligen att jag kunde varit där. Typiskt att sambon arbetade kväll denna veckan :( Mormor var på Jersey och farmor var sjuk så det gick inte att uppbringa en endaste liten barnvakt.

Nästa gång! Då är det min tur ;)

Kram Jenny

Katta sa...

Men så vackert och så läckert inspirerande.Härlig blogg du har.

Lilla Blanka sa...

Hej!

Åhh vad vackert..helt underbart!

Jag skulle varit med, nu har jag verkligen missat nåt, det ser jag...

Sagolikt vackert arrangerat och fotat!

Kram
Mia

Merja sa...

Synd att man missade allt det fina och goda. Ser helt fantastiskt ut!!

Lina sa...

Åh så vackert! Där missade ajg verkligen något!! HA en fin torsdag!!

marita blücher sa...

Hej Liv,
Vilka sagolikt vackra arrangemang och bilder - hur kunde jag missa denna kväll ?! Om ni gör om det nästa år så räkna med att jag kommer. Tusen tack för din rara kommentar och ha det så bra.
Kramis/Marita

Vit Gladiolus sa...

Sååå trevlig blogg med vackra bilder...kommer tillbaka!!
MVH Zinkbaljan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails