7 februari 2011

NU ÖPPNAR VI!


Måste bara visa er lite bilder från när jag & Annika var på studiebesök hos en tulpanodlare. Växthus efter växthus med tulpaner i alla härliga färger. Mina ögon var nog stora som tefat och det kliade i fingrarna efter att få plocka med ett stort fång hem! Följ med in...


Man odlar i omgångar för att ha tillgång till tulpaner under hela säsongen. Här står lökarna och växer till sig. 


Ser ni hur många tulpaner det är? Och detta är bara en del av många växthus!!!




I dessa underbara gamla lådor plockar de tulpaner innan de förpackas. Jag skulle ju inte säga nej tack till några sådana trälådor... om ni förstår vad jag menar!


På torsdag slår vi äntligen slår upp dörrarna till butiken igen och då kommer det att finnas både krispiga tulpaner och andra fräscha vårväxter att njuta av!

Torsdag - Fredag 10-17
Lördag 10-13

Glöm nu inte utlottningen!

Ha det bäst!

1 kommentar:

Anna Vattenkanna sa...

Jag vill bara önska er en superduperbra säsong 2011!

Kram Anna Vattenkanna

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails