19 augusti 2009

Diamonds are a girls best friend...

...nja, kanske inte min bästa vän. I min värld är det snarare skruvdragaren som förenklar vardagslivet lite mer. Liten, behändig och sitter som gjuten i handen. Dessutom betydligare billigare än diamanter!

Är den inte underbar? Albitzia julibrissin eller silkesträd på svenska, heter denna sköna juvel som dessutom doftar gudomligt gott. Hela växten är så fin, allt från knoppen och blomman med sitt tofsiga hår till de härligt mörkgröna plymbladen. Just nu står hon utanför växthuset och njuter av alla lystna blickar...
.
Ha det bäst!
.


2 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej Liv!
Är det du på bilden?
Då kanske vi träffats i alla fall...
Under vår Skånerunda som jag inte helt visste upplägget på så stannade vi till på Hedentorps, till min överraskning och förtjusning. (Låter kanske märkligt men hon som lagt upp turen hade jag träffat fyra dagar tidigare och hon lade genast upp en utflykt när vi upptäckte att vi hade samma intressen, hon jobbar som guide, så jag följde snällt med och hade inte ställt så många frågor i förväg). Hur som helst jag hade ju läst att ni hade semester, så jag tänkte då
är ju inte du där! Men jag tycker mig känna igen håret... Jag funderade på det, men frågade aldrig om det möjligtvis kunde vara du, lite blyg kanske *ler*. Vi var där den 6 aug och visst hade ni semester då... (Låter som att jag propsar på det!)
Nåväl, där var sååå fint!
Tänkte helt klart komma igen, kanske ni ska ha äppelutställning som förra året?

(usch ja, förlåt om det nu visade sig att du var där! Jag var så inställd på att du inte var det!)

Du undrade över kransarna, ibland binder jag på halmstomme, ibland på spoltråd eller myrtentråd.

Vi åker upp till Formex på fredagen efter stängning. Har stängt på lördag i affären.

Hoppas ni hunnit njuta och arbeta i trädgården.
jag har rensat som attan...Massar av rivmärken och myggbett!

Önskar dig en skön ny vecka!
/ Mariette

Annika Christensen sa...

Den var ju för läcker...
Stämmer de öppettider som står på bloggen just nu?
Har en tjej från Halmstad som ev kommer förbi på tisdag.
hörs och kram
Annika

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails