8 januari 2009

Så ett frö!

Hej alla mina vänner! Hoppas ni har haft en riktigt skön jul och en strålande nyårsafton. Själva har vi tagit det lugnt hemma med barnen och inte försökt tänka jobb... men det är väldans svårt!

Nu är det städning i växthuset som gäller, planering för årets händelser, inköpsresa till Formex (Stockholm). Det ser jag verkligen fram emot. Det är alltid lika spännande när katalogerna kommer nerdimpandes i brevlådan och man ska börja planera sina inköp. Jag tror att det blir mycket vitt i vår...:-D

Idag har jag skruvat upp hyllorna till fröerna för de kommer nämligen hem nästa vecka! Förra våren så målade vi de trärena hyllorna svarta så att de skulle smälta in bättre i lökhuset. Dessutom så framhäver de fröpåsarna på ett snyggt sätt!

Så håll ögonen öppna nästa vecka för vi kommer att ha öppet vissa dagar för er som bara måste inhandla de första fröerna!

Liv

11 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Oj vad bra!
Har du jätteverbena?
Annika

Lilla huset på prärien sa...

Hej Liv!

Tack du är för gullig :) Ja du har ju massor av Eucalyptus att bara knipsa av. Tipsade förresten om din shop för det var några som frågade om Eucalytusplantor!

Önskar verkligen att jag var en sådan där duktig människa som sådde små frön i lådor och sedan planterad om osv. Aj, det är jag inte... kan inte sköta om dem :( Missar att vattna osv. Men när jag blir PENSIONÄR - oj, oj, vad jag kommer att ha fint i min trädgård då! *ler*

Kram Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Din blogg och din butik innehåller så mycket liv och njutning! Härliga bilder, man blir rikitgt inspirerad, tom till att börja så! Mari.

Anonym sa...

Oh så sugen jag blir på att börja så. Snyggt med svarta hyllor, som du säger så framhäver det! :o)
Ha det så bra,
Lydia

Hjärtat Mitt sa...

Oh ja, det ska bli så kul att vara i gång igen :)
Måste bara skaffa såjord.

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Anonym sa...

Hej! Vilken fin ide!! Och snyggt som tusan!! ;-) Längtar efter våren och ett besök hos dig!!

memilla sa...

Ja, va roligt med nytt och nya små liv! Ni verkar så driftiga. Måste berätta om min pappa och hans sambo som är väldigt intresserade av trädgård och design, dom har nog åkt runt på de flesa plantskolor i framför allt Skåne och förra våren var vi hos er och dom var väldigt väldigt imponerade. Bäst planerade och finaste plantskolan dom sett!

Emmas idéer sa...

Hej.

Tack så mycket.

Hur många hade du velat beställa?
Återkom till mig med vad du vill ha för texter & hur många så ska jag kolla över vad jag kan ge dig för pris.
Om du kan på ett ungefär säga vad du skulle ta för pris på dem i din butik också vore det bra så jag kan räkna lite på det.

Kramar Emma

Lilla huset på prärien sa...

Den lilla signaturen gjorde jag på www.mylivesignature.com - superenkelt!

Jasså ska Anna och hälsa på dig? Hon verkar så himla söt tycker jag :)

Kram Jenny

My White Cottage sa...

Tack för titten hos mig! Vilken fin blogg du har och er planskola verkar vara hur fin som helst! Måste passera hos dig någon gång (bor på Österlen).

När det gäller att få bilderna bredvid varandra gör jag så här: jag väljer layout: Ingen och bildstorlek: Mellan. Men jag är osäker på om man får plats med storleken "mellan" när man har normal spaltbredd som du har på din blogg. Jag har ju breddat min spalt i och med min nya layout. Men prova annars storlek liten. Sedan lägger du ihop dom i mallen så som du vill ha dom. Hmm, fattar du vad jag menar??! Då jag själv är rätt usel på sånt här kanske jag inte kommer med den mest pedagogiska förklaringen... Hoppas du förstår??!

Kram Jenny

Karin Lindström sa...

Hej Liv!

Jag förstår att ni har mycket att planera nu. Nu kommer ju högsäsongen! Tänk vad alla trädgårdsälskare är shoppingsugna när ljuset kommer!

Visst är det roligt med Formex! Jag hoppas ni hittar mycket fint, och jag har också sett att det ska bli mycket vitt! Det passar ju alla vita bloggare *ler*!

Ha en inspirerande och härlig vecka!
Varmaste kramarna

Karin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails