28 oktober 2008

Lite höstpyssel


Så glad jag blir... så många som har anmält sin till föreläsningen. Jag ser verkligen fram emot den kvällen. Dels för att få lyssna på Annika och se hennes fantastiska bilder men även att få mysa i växthuset och få mumsa på lite rostade kastanjer. Så är ni intresserade av en biljett får ni höra av er innan de tar slut!

Nu är det verligen höst: regn, stora gråa moln och hagel! Fast solen sken en liten stund i förmiddags och det är väl så det ska vara när hösten är som bäst. Eller hur? Så man får väl ta vara på det lilla eller som Annika säger: Se det stora i det lilla!

Har pysslat lite i dag. Väldigt enkelt men så fint. Echeveria i en gammal lerkurka och så lite mossa på det. Svårare än så är det inte! Sedan gör det ju inget att det är en väldigt gammal kruka med den rätta patinerade känslan. Det blir liksom lite plus i kanten:-)

Jag gillar dessa väldans mycket. Så enkla men ändå fylliga och kompakta. Hittade en variant med mörka kanter idag hos min blomstergrossist. Väldigt tjusiga! Har tyvärr ingen bild på dem men det kanske kommer.
Ha en fortsatt underbar höstvecka! Liv



3 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej Liv! Vad fint du gör. Gillar också sådana gamla patinerade lerkrukor, de är urläckra. Jag vill ha flera stycken i olika former vid ett stort fint planteringsbord någon dag... eller växthus :)

Ha det så mysigt på föreläsningen!

Kram Jenny

Marina sa...

Det är så snyggt med echiveria och mossa i gammal lerkruka. Snart blir det sådana här också. När pelargonerna är intagna från LUgnet är det nog echiverior som får stå på bordet där ute.

Maria Berg sa...

Maria Berg här - jo min "grattis" kompis följer med, fick precis besked. Har frågat två till men vet inte ännu.
Jag tycker inte om echiverier, men så tycker jag inte om orkider heller - det händer för lite dom ser lika dana ut alltid... Maria

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails