9 maj 2008

Primörernas primör!

Spirande sparris... så ljuvligt gott. Går att förtäras som lätt kokt, stekt med lite skirat smör eller varför inte helt färsk i en god grönsallad med lite olja, balsamvinäger, rostade pinjenötter och riven parmesan. Mmm...

Den 16-18 maj har vi lite sparrisdagar här på Hedentorps Plantskola. Det kommer att finnas stora härliga plantor till försäljning samt färsk sparris i bunt från Österlen. Något säger mig att vi kommer att frossa i sparris denna helg, på alla sätt och vis!!!

I vårt växthus, Truls Hus, har vi ett STORT blåregn, Wisteris sinensis. Kan ni tänka er hur det känns att stå där under alla dessa blommor och all denn underbara doft... Helt fantastiskt! Trädet är förresten sålt, om någon undrade:-)


En liten närmare bild på dess underbara blommor.


Bredvid hänger en lika underbar bild på lupiner tagen av min vän och fotograf Annika Christensen. Har ni tänkt på så lika blommorna är?


Vid vår nya parkering skiner alla tusen påsk- och pingtsliljor i kapp! Står man på ovanvåningen i vårt hus, så ser man att hela parkeringen är inramad av dessa skönheter. Verkligen är härlig syn!

Med dessa bilder önskar jag er alla en riktigt härlig och underbar helg!


1 kommentar:

Anna sa...

Har precis satt upp ett 6 meter högt och 6 meter bred spalje på mitt garage och planterat två blåregn på det. Gissa va vackert det skulle kunna bli om jag har lite tur med mig!

Ser väldigt mycket fram emot att komma och se hur ni har det. Mamma tror att hon någon gång handlat plantor av er...

I vilket fall som helst. Trevlig söndag på dig med!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails