10 september 2008

Våren har kommit!


Nu har vårlöken kommit och det är hög tid att gräva ner vårens skatter. Det låter kanske dumt men tänk när våren kommer och man kan få njuta av alla vackra tulpaner, påskliljor, allium... Men först ska vi njuta av en förhoppningsvis härlig höst!

Liten höstdukning med kronärtskockor och vackert porslin. Nya ljuslyktor har trillat in...


Mera höstlök...Scilla tror jag det var!

En lykta att lysa upp ute i höstmörkret...

Mera ljus... i form av flytkoppar för värmeljus. Hög mysfaktor på det!


I söndags var det Trädgårdsmässan i Ängelholm och det var så himla kul. Vi hade hyrt det sötaste lilla tält i fall att det skulle regna, vilket det inte gjorde! Men så mycket folk... helt otroligt. Och bland alla dessa männsikor får jag plötsligt syn på en annan bloggare... tack vare den fina väskan hon har sytt. Nämligen Lina som ha bloggen Mitt Lusthus. Så kul att få träffa dig! Tyvärr glömde jag kameran hemma så jag har inga bilder att bjuda på därifrån. Men gå gärna in på Mitt Lusthus så är där en bild...

Nu på söndag är det Trädgårdens Dag och mer info om det kommer... Tills dess, ha det så bra!

6 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Hej Liv!! Och god morgon :)

Tusen, tusen tack för igår. Inte bara för den fina lyktan men bara för att få komma dit, till er och se er vackra handelsträdgård. Så underbar! Vilken inspirationskälla! Jag kommer definitivt tillbaka :)

Maten hos Lotta var utsökt som vanligt - viltfärsbiff. Mums! Och jag nämnde lite om dina planer ;) hon lät intresserad så hör av dig till henne.

Kram Jenny

rosenskära sa...

Hej Liv!

Vad roligt att besöka din blogg, den är n-ä-s-t-a-n lika vacker som er plantskola! Tycker det var jättesnyggt med svart bakgrund, det tror jag inte att jag har sett någon annanstans!

Kände mig helt uppfylld efter besöket hos er igår, vilken miljö! Det märks att ni gillar det ni gör.
Har nog aldrig sett så många olika uppstammade träd tidigare. Hemma hos oss har vi en pytteliten trädgård, vilket innebär att jag har fått hårdprioritera med växter. Det är inte alltid det lättaste...

Jag kommer garanterat att titta in igen, både här och på plantskolan/parken/oasen/blivande trädgårdscaféet!

Kram Lena

Annika Christensen sa...

Spännande saker du fått in.
Flytljushållare är toppen bra, vet inte var mina är.
så det får bli några nya tror jag.
Visst var det kul med Lina och vad bra att hon tog lite bilder.
Kram
annika

Lina sa...

Ha en riktigt bra helg!! Kram Lina

marita blücher sa...

Hej Liv,
Härliga bilder och de där ljuslyktorna väckte verkligen mitt ha-begär. Tusen tack för din rara kommentar på min blogg och trevlig helg.
Kram/Marita

Lilla huset på prärien sa...

Hej Liv!!

Önskar dig också en riktigt trevlig helg. Gjorde precis dagens inlägg... det tog ett tag att ladda upp bilderna. Är nu dödens trött efter en lång dag, ska gå och lägga mig tidigt. Mannen är ute på galej. Hoppas du får det skönt i helgen, antar att du jobbar lite eller?

Kram Jenny

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails