17 maj 2013

fixa fint


Idag skiner solen och det är nästan 30 grader ute!

Har en liten stund över och försöker fixa fint hemma på verandan. Nu blir det förstås inga bollvivor för de har nästan blommat över. Utan det blir snyggt i mina krukor med  bl.a. Carex morrowii 'Ice Dance', som är ett av mina favoritgräs.


Det är väl lite si och så med att hinna med hemma i sin egen trädgård när vi högsäsong. Och det finns mycket jag önskar mig men vi har det väldans grönt och lummigt i vår lilla trädgård, många bambu (för det är ju Lasses stora passion) och givetvis har vi som alla andra mossa i gräsmattan. Men vad gör det? Det är ju i alla fall grönt!

Ha en riktigt fin helg!


Liv

1 kommentar:

Nilla Q sa...

Precis min åsikt, mossa i gräsmattan gör den i alla fall grön! Och mjuk:)

Ha det bra i den härliga värmen!

Kram Pernilla

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails