26 juli 2010

PERENNER



Har ni sett vilka härliga färger? Det är så läckert och det lyser verkligen upp. Just nu har vi perenner i stora krukor hemma och det är så maffigt med mycket, gärna av samma sort...  då blir effekten som allra bäst! Tretal är en bra måttstock att gå efter när man ska plantera och det blir även snyggast så.

Glöm bara inte att vattna och åter vattna, gärna mycket för det är väldigt torrt i marken. Lägg en vattenslang och låt det droppa så hinner växten suga åt sig vattnet. 

Ha en bra start på veckan!
Liv

6 kommentarer:

Trädgårdsdrömmar sa...

Mmmmm...fina färger.
Ha det gott
Kram
Carina

Trädgårdsdrömmar sa...

Mmmmm...fina färger.
Ha det gott
Kram
Carina

Fru C sa...

Tack för din kommentar hos mig ;) Vi hörs säkert igen!

Annika Christensen sa...

Ja får väl köpa lite nya rubeckior för sniglarna har ätit upp de andra.
Hopplöst känns det som.
Färgerna är super fina.
Ha det gott så ses och hörs vi
Annika

AnnA sa...

Hej Liv!
Läckra rudbeckior!
Jag bytte till mig några i helgen, när jag var på bloggträff. Nu skall de bara ner i ngn rabatt...
Rosen Louise Bugnet, har jag nog ännu inte haft något inlägg om på min rosenblogg - iallafall inte min planta(utan Annie annalundas...). Den växer på bra iallafall, och jag väntar på återblomning...
Ha det gott, och kul att du tog dig tid att skriva en rad.
hälsn
AnnA

Lilla huset på prärien sa...

Vackert, vackert! Nästa år ska jag ta hand om min trädgård lite mer. I år går all energi åt att bygga nya huset.

Kram Jenny

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails